|
gå til forside
Datatillæg til
Danskeres internetvaner, brugersurvey, april 1999
Udover at give et godt generelt billede af danskeres
internetvaner giver undersøgelsesdata os en interessant og mulig analyse: at udskille og
sammenholde forskellige grupper af internetbrugere med henblik på at finde forskelle og
ligheder. Dette er netop formålet med datatillægget. Her vil man således kunne se
hvorledes gruppen af internetbrugere der har handlet på nettet adskiller sig fra resten
af internetbrugere, hvorledes gruppen af internetbrugere der ofte bruger chat adskiller
sig, hvorledes gruppen af internetbrugere der synes reklamer er drønirriterende adskiller
sig - og meget mere.
Alle datagrupper fremstilles med følgende parametre:
kønsfordeling, aldersfordeling, beskæftigelse, interneterfaring og bopæl. Al data
fremstilles på tabelform og graf-form. Således kan et hurtigt overblik dannes ved hjælp
af de grafiske fremstillinger, og hvis man ønsker at foretage yderligere analyse af
data foreligger måledata på tabelform.
Følgende punkter er medtaget:
Gruppen af internetbrugere der bruger
1-5 timer dagligt, eller mere, på nettet.
Gruppen af internetbrugere der betragter sig selv som superbrugere
Gruppen af internetbrugere der betragter sig selv som habile brugere
Gruppen af internetbrugere der betragter sig selv som almindelige brugere
Gruppen af internetbrugere der betragter sig selv som nybegyndere
Gruppen af internetbrugere der er online hjemmefra
Gruppen af internetbrugere der dagligt bruger nettet til underholdning
Gruppen af internetbrugere der sjældent/aldrig bruger nettet til underholdning
Gruppen af internetbrugere der finder daglige nyheder på nettet
Gruppen af internetbrugere der ikke finder daglige nyheder på nettet
Gruppen af internetbrugere der ikke har klikket på en bannerreklame
Gruppen af internetbrugere der mener at reklamer er drønirriterende
Gruppen af internetbrugere der ikke lader sig irritere af reklamer
Gruppen af internetbrugere der har foretaget et køb via internet
Gruppen af internetbrugere der mener at de om 5 år vil købe "større" ting på
nettet
Gruppen af internetbrugere der vil bruge en jobdatabase på nettet
Gruppen af internetbrugere der ikke ved om de vil bruge en jobdatabase på nettet
Gruppen af internetbrugere der ikke vil bruge en jobdatabase på nettet
Gruppen af internetbrugere der bruger Netscape
Gruppen af internetbrugere der bruger Microsoft Internet Explorer
Gruppen af internetbrugere der bruger gamle browsere (version 3 og ældre)
Gruppen af internetbrugere der foretrækker yahoo.dk til danske søgninger
Gruppen af internetbrugere der foretrækker jubii.dk til danske søgninger
Gruppen af internetbrugere der foretrækker kvasir.dk til danske søgninger
Gruppen af internetbrugere der foretrækker yahoo.com til internationale søgninger
Gruppen af internetbrugere der foretrækker altavista til internationale søgninger
Gruppen der prioriterer internet som medie højere end tv, radio og avis
Gruppen der prioriterer tv som medie højere end internet, radio og avis
Gruppen der prioriterer avis som medie højere end tv, internet og radio
Gruppen der prioriterer radio som medie højere end tv, internet og avis
Gruppen af internetbrugere der prioriterer email højere end telefon og breve
Gruppen af internetbrugere der prioriterer telefon højere end email og breve
Gruppen af internetbrugere der prioriterer breve højere end email og telefon
Krydsanalyse af forskellige gruppers brug af chat
Udvidet postnummeranalyse |
Surveyansvarlig Anders Blauenfeldt kan kontaktes via email
på anders@znail.dk
|
|