gå til forside



Datatillæg til
Danskeres internetvaner, brugersurvey, april 1999


Udover at give et godt generelt billede af danskeres internetvaner giver undersøgelsesdata os en interessant og mulig analyse: at udskille og sammenholde forskellige grupper af internetbrugere med henblik på at finde forskelle og ligheder. Dette er netop formålet med datatillægget. Her vil man således kunne se hvorledes gruppen af internetbrugere der har handlet på nettet adskiller sig fra resten af internetbrugere, hvorledes gruppen af internetbrugere der ofte bruger chat adskiller sig, hvorledes gruppen af internetbrugere der synes reklamer er drønirriterende adskiller sig - og meget mere.

Alle datagrupper fremstilles med følgende parametre: kønsfordeling, aldersfordeling, beskæftigelse, interneterfaring og bopæl. Al data fremstilles på tabelform og graf-form. Således kan et hurtigt overblik dannes ved hjælp af de grafiske fremstillinger, og hvis man  ønsker at foretage yderligere analyse af data foreligger måledata på tabelform.

Følgende punkter er medtaget:

Gruppen af internetbrugere der bruger 1-5 timer dagligt, eller mere, på nettet.
Gruppen af internetbrugere der betragter sig selv som superbrugere
Gruppen af internetbrugere der betragter sig selv som habile brugere
Gruppen af internetbrugere der betragter sig selv som almindelige brugere
Gruppen af internetbrugere der betragter sig selv som nybegyndere
Gruppen af internetbrugere der er online hjemmefra
Gruppen af internetbrugere der dagligt bruger nettet til underholdning
Gruppen af internetbrugere der sjældent/aldrig bruger nettet til underholdning
Gruppen af internetbrugere der finder daglige nyheder på nettet
Gruppen af internetbrugere der ikke finder daglige nyheder på nettet
Gruppen af internetbrugere der ikke har klikket på en bannerreklame
Gruppen af internetbrugere der mener at reklamer er drønirriterende
Gruppen af internetbrugere der ikke lader sig irritere af reklamer
Gruppen af internetbrugere der har foretaget et køb via internet
Gruppen af internetbrugere der mener at de om 5 år vil købe "større" ting på nettet
Gruppen af internetbrugere der vil bruge en jobdatabase på nettet
Gruppen af internetbrugere der ikke ved om de vil bruge en jobdatabase på nettet
Gruppen af internetbrugere der ikke vil bruge en jobdatabase på nettet
Gruppen af internetbrugere der bruger Netscape
Gruppen af internetbrugere der bruger Microsoft Internet Explorer
Gruppen af internetbrugere der bruger gamle browsere (version 3 og ældre)
Gruppen af internetbrugere der foretrækker yahoo.dk til danske søgninger
Gruppen af internetbrugere der foretrækker jubii.dk til danske søgninger
Gruppen af internetbrugere der foretrækker kvasir.dk til danske søgninger
Gruppen af internetbrugere der foretrækker yahoo.com til internationale søgninger
Gruppen af internetbrugere der foretrækker altavista til internationale søgninger
Gruppen der prioriterer internet som medie højere end tv, radio og avis
Gruppen der prioriterer tv som medie højere end internet, radio og avis
Gruppen der prioriterer avis som medie højere end tv, internet og radio
Gruppen der prioriterer radio som medie højere end tv, internet og avis
Gruppen af internetbrugere der prioriterer email højere end telefon og breve
Gruppen af internetbrugere der prioriterer telefon højere end email og breve
Gruppen af internetbrugere der prioriterer breve højere end email og telefon

Krydsanalyse af forskellige gruppers brug af chat
Udvidet postnummeranalyse


Surveyansvarlig Anders Blauenfeldt kan kontaktes via email på anders@znail.dk


 

z n a i l - for easier living in a virtual world. En GRATIS og dansk internetservice.